Συμβουλές διατροφής - Τρόφιμα και Ροφήματα

O μύθος της φακής και του σιδήρου ΑΠΟ ΤΟΝ ΧAΡΗ ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗ
Κλινικό Διαιτολόγο - Διατροφολόγο
Διευθυντή διατροφικού portal και επιστημονικής ομάδας neadiatrofis.gr
Ρωτώντας κάποιον που έχει χαμηλό σίδηρο τι τρώει για να τον ανεβάσει, το πρώτο που θα σας πει είναι φακές. Όπως και οι περισσότερες μαμάδες, προτιμούν τις φακές στη διατροφή ενός παιδιού για να μην του λείψει ο σίδηρος. Μάταια όμως. Ο σίδηρος τόσο στις φακές όσο και σε όλα τα φυτικής προέλευσης τρόφιμα απορροφάται σε πολύ μικρό ποσοστό που κυμαίνεται από 0,5 – 6 %. Το γεγονός αυτό οφείλεται στο ότι περιέχεται σε τέτοια μορφή που δεν είναι καλά αφομοιώσιμη από τον οργανισμό μας. Φυσικά αυτό σε καμία περίπτωση δεν μειώνει τη θρεπτική αξία της φακής. Ωστόσο, αν για κάποιο λόγο θέλετε να ανεβάσετε το σίδηρό σας ή να μην σας πέφτει εύκολα, μην βασίζεστε σε αυτή. Βάλτε περισσότερο κόκκινο κρέας (μοσχάρι και χοιρινό), θαλασσινά και συκώτι στη διατροφή σας. Επίσης, το θέμα της απορρόφησης του σιδήρου από μία τροφή επηρεάζεται από ποικίλους παράγοντες και θα πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα. Τρόφιμα που βοηθούν την καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου είναι αυτά που περιέχουν υψηλά ποσά βιταμίνης C, όπως τα ακτινίδια, το μπρόκολο, οι φράουλες, το πορτοκάλι, το μανταρίνι, τα σταφύλια, το σπανάκι, το λεμόνι. Για το λόγο αυτό όταν καταναλώνεται μια πηγή σιδήρου, π.χ. κρέας ή θαλασσινά ή έστω και φακές , βάλτε αρκετό λεμόνι ή συνοδέψτε με ένα φρεσκοστιμμένο χυμό εσπεριδοειδών.
 
 
Προσοχή στα trans λιπαρά στη διατροφή σας ΑΠΟ ΤΟΝ ΧAΡΗ ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗ
Κλινικό Διαιτολόγο - Διατροφολόγο
Διευθυντή διατροφικού portal και επιστημονικής ομάδας neadiatrofis.gr
Τα λιπαρά αποτελούν μια κατηγορία θρεπτικών συστατικών που διακρίνεται σε πολλές υποκατηγορίες, όπως τα κορεσμένα, τα μονοακόρεστα και τα πολυακόρεστα Μια ιδιαίτερη κατηγορία λιπαρών οξέων αποτελούν τα trans. Στην πραγματικότητα δεν αποτελούν εντελώς ξεχωριστή κατηγορία, αλλά πολυακόρεστα λιπαρά τα οποία λόγω θερμικής κυρίως επεξεργασίας έχουν αλλοιωθεί. Τα trans λιπαρά οξέα αποτελούν τα κατεξοχήν επιβλαβή λιπαρά. Ενοχοποιούνται σήμερα για προβλήματα που αφορούν την καρδιά και τα αγγεία, με κυριότερο αυτό της αρτηριοσκλήρυνσης. Τρόφιμα τα οποία περιέχουν trans λιπαρά είναι όλα εκείνα τα οποία μαγειρεύονται – τηγανίζονται, ψήνονται – με σπορέλαια, όπως πατατάκια, γαριδάκια, τηγανητές πατάτες, μπισκότα, τηγανισμένα λαχανικά, π.χ. Onion rings, αρτοσκευάσματα τύπου κρουασάν, έτοιμες ζύμες κ.λ.π. Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι θα πρέπει να περιορίσουμε στο ελάχιστο την κατανάλωση trans λιπαρών οξέων στη διατροφή μας, με στόχο την πρόληψη δημιουργίας δυσάρεστων για τον οργανισμό μας καταστάσεων.
 
 
Τα τρόφιμα πρωταθλητές στην ενίσχυση της πνευματικής απόδοσης ΑΠΟ ΤΟΝ ΧAΡΗ ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗ
Κλινικό Διαιτολόγο - Διατροφολόγο
Διευθυντή διατροφικού portal και επιστημονικής ομάδας neadiatrofis.gr
Η διατήρηση της στοματικής υγιεινής και ομορφιάς είναι ένα θέμα που ενδιαφέρει αρκετό κόσμο. Σύμφωνα με τους ειδικούς η διατροφή και ειδικότερα ουσίες που βρίσκουμε μέσα στις τροφές που καθημερινά καταναλώνουμε, σχετίζονται ακόμη και με το χρώμα των δοντιών και το κιτρίνισμά τους. Ας δούμε όμως ποιες είναι αυτές :
  • Ο καφές, το κόκκινο κρασί, αναψυκτικά τύπου cola, όταν υπερκαταναλώνονται αφήνουν τις έντονες χρωστικές τους πάνω στα δόντια.
  • Λαχανικά και όπως τα παντζάρια, τα καρότα, οι φράουλες που έχουν έντονες χρωστικές μπορεί επίσης να αλλοιώνουν το λευκό των δοντιών. Αυτό φυσικά δε σημαίνει ότι αποφεύγουμε αυτές τις τόσο υγιεινές τροφές. Ωστόσο αμέσως μετά την κατανάλωσή κάποιας από αυτές τις τροφές, πιείτε αρκετό νερό ή αν έχετε τη δυνατότητα, βουρτσίστε τα δόντια σας.
  • Η σόδα σε οποιαδήποτε μορφή δεν θα πρέπει να είναι συχνή και εκτεταμένη, αφού μακροπρόθεσμα, το όξινο ανθρακικό νάτριο που περιέχει μπορεί να βλάψει το σμάλτο των δοντιών.
  • Όξινα τρόφιμα όπως το ξίδι ανοίγουν τους πόρους του σμάλτου των δοντιών και διεισδύουν αφήνοντας τους ενοχλητικούς λεκέδες πάνω σε αυτά. 
  • Οι απότομες αλλαγές της θερμοκρασίας του στόματος μετά από κατανάλωση πολύ ζεστών ή πολύ κρύων φαγητών ή ροφημάτων επίσης μπορεί να επηρεάσουν
Πέρα όμως από τη διατροφή καθημερινές συνήθειες όπως το κάπνισμα, αλλά και σε τελική ανάλυση η φυσιολογική φθορά λόγω της πάροδος του χρόνου παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο. Επειδή όμως το χρόνο δεν μπορείτε να τον σταματήσετε, προσπαθήστε να κάνετε μικρές αλλαγές με βάση τα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω, όπως ελεγχόμενη κατανάλωση καφέ, αλκοόλ και αναψυκτικών, αποφυγή καπνίσματος, άφθονη κατανάλωση νερού μετά από τα γεύματα και φυσικά τήρηση κανόνων στοματικής υγιεινής, όπως βούρτσισμα των δοντιών μετά από κάθε γεύμα και τακτικές επισκέψεις στον οδοντίατρό σας.
 
 
Σελίδα : 1 2 3 4 5 6