Συμβουλές διατροφής - Τρόφιμα και Ροφήματα

Τα τρόφιμα πρωταθλητές στην ενίσχυση της πνευματικής απόδοσης ΑΠΟ ΤΟΝ ΧAΡΗ ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗ
Κλινικό Διαιτολόγο - Διατροφολόγο
Διευθυντή διατροφικού portal και επιστημονικής ομάδας neadiatrofis.gr
Οι έντονες συνθήκες της καθημερινότητας δημιουργούν στον οργανισμό ιδιαίτερες απαιτήσεις σε ενέργεια και θρεπτικά συστατικά. Συστατικά που όχι μόνο μας βοηθούν να ανταπεξέλθουμε σωματικά αλλά και πνευματικά. Θα τα βρούμε σε διάφορα τρόφιμα, άλλοτε μεμονωμένα και άλλοτε πολλά μαζί. Παρακάτω σας παραθέτουμε κάποια τρόφιμα που έχουν συσχετιστεί με ενίσχυση της εγκεφαλικής λειτουργίας και βελτίωση της πνευματικής μας απόδοσης. Ας τα δούμε αναλυτικά :

Καρύδια

Τα καρύδια αποτελούν μια πολύ καλή πηγή μελατονίνης. Η μελατονίνη είναι μία ουσία που μας ηρεμεί και σχετίζεται και με καλύτερο ύπνο. Παράλληλα όμως παίζει ρόλο στη ρύθμιση των επιπέδων των νευροδιαβιβαστών του εγκεφάλου, ορμονών δηλαδή που ρυθμίζουν τα εγκεφαλικά σήματα. Μελέτες επίσης δείχνουν ότι η κατανάλωση καρυδιών μπορεί να αυξήσει την αντιοξειδωτική ικανότητα των εγκεφαλικών κυττάρων. Παράλληλα αποτελούν εξαιρετική πηγή ω3 λιπαρών οξέων που σχετίζονται με την καλή εγκεφαλική λειτουργία, καθώς επίσης και μαγγανίου, ενός συστατικού που σχετίζεται με την παροχή ενέργειας για όλο τον οργανισμό.

Γάλα

Το γάλα περιέχει το αμινοξύ τρυπτοφάνη, ένα πρόδρομο της σεροτονίνης, ορμόνης ρυθμιστή της καλής εγκεφαλικής λειτουργίας και διαύγειας. Επίσης, μας παρέχει και απαραίτητα αμινοξέα αλλά και υδατάνθρακες, που εξασφαλίζουν την εύρυθμη εγκεφαλική λειτουργία, καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας αλλά και της νύχτας

Κρόκος Κοζάνης ή σαφράν

Μπορεί η σύγχρονη ιατρική να ανακάλυψε τώρα τα οφέλη του κρόκου, το σαφράν όμως χρησιμοποιείται από τη Μεσόγειο μέχρι τις Ινδίες εδώ και χιλιάδες χρόνια. Ξεχωρίζει για την θρεπτική του αξία, καθώς περιέχει δύο καροτενοειδή, τις κροκίνες και την κροκετίνη. Η συστηματική του χρήση συμβάλλει στην τόνωση και την ευεξία, έχει ηρεμιστικές και αντικαταθλιπτικές ιδιότητες (επηρεάζει τη δραστηριότητα της σεροτονίνης) και βελτιώνει την εγκεφαλική λειτουργία και ιδιαίτερα τη μνήμη.

Ψάρια και θαλασσινά

Τα ψάρια και τα θαλασσινά είναι συνδεδεμένα με την υγεία και την ευεξία. Σύμφωνα με ερευνητικά στοιχεία και δεδομένα τα ψάρια περιέχουν τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ που σχετίζεται με την μειωμένη εκδήλωση κατάθλιψης. Επίσης, έρευνα του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, έδειξε ότι ηλικιωμένοι άνδρες και γυναίκες, που έτρωγαν ψά­ρια συχνότερα, είχαν μεταξύ άλλων καλύτερη απόδοση στα τεστ μνήμης και στον προσανατολισμό. Όλα αυτά οφείλονται στα ιδιαίτερα θρεπτικά συστατικά του ψαριού και των θαλασσινών και στην καλή ποιότητα των λιπαρών τους.
 
 
Γνωρίστε διατροφικά το κουκουνάρι ΑΠΟ ΤΟΝ ΧAΡΗ ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗ
Κλινικό Διαιτολόγο - Διατροφολόγο
Διευθυντή διατροφικού portal και επιστημονικής ομάδας neadiatrofis.gr
Η κάπαρη αποτελεί ένα αντιπροσωπευτικό τρόφιμο της ελληνικής διατροφής. Αποτελεί στην πραγματικότητα τα μπουμπούκια που δεν έχουν ανοίξει του φυτού Κάππαρις η κοινή, ενός φυτού που φυτρώνει σε αφθονία στα βραχώδη παραθαλάσσια εδάφη της Μεσογείου. Εκτός των άλλων ξεχωρίζει για την υψηλή της περιεκτικότητα σε φλαβονοειδή συστατικά, που προστατεύουν τον ανθρώπινο οργανισμό σε πολλά επίπεδα. Ένα εξ αυτών είναι η καταστολή της δημιουργίας βλαβερών παραπροϊόντων, που παράγονται στο σώμα μας όταν τρώμε κρέας. Αυτά τα συστατικά ενοχοποιούνται σήμερα για την αύξηση του κινδύνου για καρκίνο αλλά και καρδιαγγειακά νοσήματα. Αν λοιπόν σας αρέσει το κρέας και θέλετε να προστατευτείτε από κάποιες από τις αρνητικές του επιπτώσεις, αρωματίστε το φαγητό σας με κάπαρη ή συνοδεύστε ένα πιάτο κρέατος με μια δροσερή σαλάτα με μπόλικη κάπαρη.
 
 
Προφυλαχθείτε από τα «κακά» του κρέατος τρώγοντας... κάπαρη ΑΠΟ ΤΟΝ ΧAΡΗ ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗ
Κλινικό Διαιτολόγο - Διατροφολόγο
Διευθυντή διατροφικού portal και επιστημονικής ομάδας neadiatrofis.gr
Η κάπαρη αποτελεί ένα αντιπροσωπευτικό τρόφιμο της ελληνικής διατροφής. Αποτελεί στην πραγματικότητα τα μπουμπούκια που δεν έχουν ανοίξει του φυτού Κάππαρις η κοινή, ενός φυτού που φυτρώνει σε αφθονία στα βραχώδη παραθαλάσσια εδάφη της Μεσογείου. Εκτός των άλλων ξεχωρίζει για την υψηλή της περιεκτικότητα σε φλαβονοειδή συστατικά, που προστατεύουν τον ανθρώπινο οργανισμό σε πολλά επίπεδα. Ένα εξ αυτών είναι η καταστολή της δημιουργίας βλαβερών παραπροϊόντων, που παράγονται στο σώμα μας όταν τρώμε κρέας. Αυτά τα συστατικά ενοχοποιούνται σήμερα για την αύξηση του κινδύνου για καρκίνο αλλά και καρδιαγγειακά νοσήματα. Αν λοιπόν σας αρέσει το κρέας και θέλετε να προστατευτείτε από κάποιες από τις αρνητικές του επιπτώσεις, αρωματίστε το φαγητό σας με κάπαρη ή συνοδεύστε ένα πιάτο κρέατος με μια δροσερή σαλάτα με μπόλικη κάπαρη.
 
 
Σελίδα : 1 2 3 4 5 6