Συμβουλές διατροφής - Αδυνάτισμα

Η σημασία των μικρογευμάτων εκτός σπιτιού στη δίαιτα ΑΠΟ ΤΟΝ ΧAΡΗ ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗ
Κλινικό Διαιτολόγο - Διατροφολόγο
Διευθυντή διατροφικού portal και επιστημονικής ομάδας neadiatrofis.gr
Ένα πολύ συχνό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν αρκετοί άνθρωποι που ακολουθούν μια διατροφή για να χάσουν βάρος είναι το φαγητό στο δρόμο. Οι έντονοι ρυθμοί της καθημερινότητας τους αναγκάζουν να είναι πολλές ώρες εκτός, οπότε κάτι θα πρέπει να τρώνε. Δυστυχώς υπάρχουν αγαπημένα σνακ, που μπορεί και να είναι αιτία αύξησης του βάρους σας αλλά και να χαλάνε τη δίαιτά σας. Ας δούμε ποια είναι αυτά.

Σφολιάτες
Τυρόπιτα, ζαμπονοτυρόπιτα, κρουασάν και όλα τα σφολιατοειδή είναι θερμιδικές βόμβες. Όχι μόνο λόγω των υλικών που έχουν ως γέμιση, αλλά κυρίως λόγω του φύλλου τους. Η σφολιάτα αποτελείται από λεπτά λεπτά φύλλα ενωμένα μεταξύ τους με κάποια λιπαρή ύλη, όπως βούτυρο, λάδι κ.α. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν πόσο λίπος και θερμίδες μας δίνουν. Προτιμείστε πίτα με ζύμη κουρού.

Σάντουιτς με σως και μαγιονέζες
Ακόμα και τα πιο διαιτητικά υλικά να βάλετε μέσα σε ένα σάντουιτς αν το παρακάνετε με σως και μαγιονέζες, το φορτώνετε πολύ θερμιδικά. Μπορεί όλο το σάντουιτς ή τοστ να μην έχει πάνω από 200 -250 θερμίδες και μια κουταλιά σως να έχει πάνω από 100. Προτιμείστε σάντουιτς με λίγη μουστάρδα

Γεμιστά τυροκούλουρα
Όταν ο διαιτολόγος σας λέει κουλούρι Θεσσαλονίκης, μάλλον δεν εννοεί κάτι τέτοιο. Τα τυροκούλουρα έχουν πολλές θερμίδες και λιπαρά τόσο στο ζυμάρι όσο και στη γέμιση. Προτιμείστε κλασσικό κουλούρι Θεσσαλονίκης και αν θέλετε φάτε λίγο τυρί ξεχωριστά (π.χ. ένα τριγωνάκι που πουλάνε πολλές φορές μαζί)

Σοκολάτα
Αγαπημένη, απολαυστική, πλην όμως με πολλές θερμίδες, Μια μεσαία σοκολάτα, που μπορεί να πάρετε από ένα περίπτερο ως σνακ σας δίνει περίπου 550 θερμίδες! Προτιμείστε μικρού μεγέθους.

Ροφήματα καφέ τύπου fredoccino
Ναι ο καφές δεν παχαίνει. Αλλά αυτό δεν είναι καφές. Είναι γεύμα με καφέ. Μπορούν να ξεπερνούν τις 300 θερμίδες, κάνοντας το καφεδάκι, καφεδάρα με πολλές θερμίδες. Προτιμείστε ένα κλασικό καφεδάκι, χωρίς πολύ ζάχαρη.
 
 
Οι επιπτώσεις των απότομων διαιτών στην υγεία και το σώμα ΑΠΟ ΤΟΝ ΧAΡΗ ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗ
Κλινικό Διαιτολόγο - Διατροφολόγο
Διευθυντή διατροφικού portal και επιστημονικής ομάδας neadiatrofis.gr
Καλοκαίρι πλησιάζει και το γρήγορο αποτέλεσμα είναι κάτι που οι περισσότεροι που ακολουθούν μια διατροφή για απώλεια βάρους επιθυμούν. Ωστόσο καλό είναι να γνωρίζουμε ότι η απότομη μείωση του βάρους και των κιλών μας (άνω των 4 κιλών το μήνα) μπορεί να επηρεάσει αρνητικά και την υγεία αλλά και το ίδιο μας το σώμα. Ας δούμε αναλυτικά τις κυριότερες επιπτώσεις τους στην υγεία μας :

Καταρχήν οι δίαιτες εξπρές προϋποθέτουν σημαντική μείωση της ποσότητας τροφής που προσλαμβάνουμε και κατ’ επέκταση και των βιταμινών και μετάλλων. Συνέπεια είναι να μην καλύπτονται οι συνιστώμενες προσλήψεις σε αυτά και να δημιουργούνται ελλείψεις, με άμεσα αποτελέσματα έντονη κόπωση, αδυναμία, αλλά και πιο σοβαρά προβλήματα, όπως υπογλυκαιμίες, λιποθυμίες κ.α.

Πέρα όμως από την υγεία μας, έχει και άμεση επίπτωση στην εικόνα του σώματός μας. Το γεγονός αυτό οφείλεται στο ότι χάνοντας πολλά κιλά και γρήγορα, χάνουμε σημαντικό ποσοστό υγρών και μυϊκού ιστού, απαραίτητα δηλαδή συστατικά μας. Ιδιαιτέρως ο μυϊκός ιστός ρυθμίζει σε ένα σημαντικό ποσοστό το μεταβολισμό και τις καύσεις μας. Αποτέλεσμα είναι η γρήγορη χαλάρωση του σώματός μας, η κακή αισθητική του εικόνα και το «κόλλημα» της ζυγαριάς. Ο οργανισμός αντιλαμβάνεται ότι γίνεται μια παρέμβαση με βίαιο τρόπο και τότε … οι πόρτες των λιποαποθηκών παραμένουν ερμητικά κλειστές.

Όχι λοιπόν στο γρήγορο χάσιμο κιλών. Είναι προτιμότερο να χάνετε αργά και σταθερά, μέχρι ένα κιλό την εβδομάδα, και να είστε υγιείς αλλά και να χάνεται σωστά λίπος. Είναι μάλιστα πολύ σύνηθες, άτομα που έχουν χάσει πιο αργά τα κιλά τους αλλά σωστά, να λένε ότι χάνοντας περισσότερο λίπος το σώμα τους μπαίνει σε ρούχα που φόραγαν και σε πολύ χαμηλότερα κιλά.
 
 
Η σημασία της σωστής ενυδάτωσης στην απώλεια βάρους ΑΠΟ ΤΟΝ ΧAΡΗ ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗ
Κλινικό Διαιτολόγο - Διατροφολόγο
Διευθυντή διατροφικού portal και επιστημονικής ομάδας neadiatrofis.gr
Η προσπάθεια απώλειας βάρους θα πρέπει να εμπεριέχει ορισμένα βασικά χαρακτηριστικά. Εκτός από τον περιορισμό της θερμιδικής πρόσληψης και την αναγκαιότητα για συστηματική φυσική δραστηριότητας, ένα σημαντικό σημείο αποτελεί και η καθημερινή και επαρκής πρόσληψη νερού. Το νερό αποτελεί βασικό δομικό συστατικό των περισσοτέρων μεταβολικών μας συστημάτων. Συμβάλει στην καλή και αρμονική λειτουργία του μεταβολισμού μας. Παράλληλα, διώχνει μακριά τα παραπροϊόντα των καύσεών μας και τις κατακρατήσεις, ενεργοποιώντας τους μηχανισμούς φυσικής μας αποτοξίνωσης. Ακόμη, συμβάλει στην καλή εντερική λειτουργία και την πρόληψη της δυσκοιλιότητας, ένα πρόβλημα που μπορεί να δυσκολέψει σημαντικά την προσπάθεια για να χάσουμε βάρος. Για το λόγο αυτό είναι απαραίτητο καθημερινά να προσλαμβάνουμε ικανοποιητικά ποσά νερού, τόσο από τρόφιμα που καθημερινά καταναλώνουμε, όπως τα φρούτα, τα λαχανικά, οι χυμοί, το γάλα και το γιαούρτι, καθώς φυσικά και από το νερό και τα ροφήματα που πίνουμε. Μια μέση κατανάλωση τουλάχιστον ενός λίτρου νερού θα κρινόταν ένας καλός μέσος όρος, αν λάβουμε υπόψη ότι θα καταναλώσουμε και 1 – 2 φρούτα, 1 σαλάτα και 2 μερίδες γαλακτοκομικών ημερησίως. Ανάλογα βέβαια με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος και την καθημερινή δραστηριότητα κάθε ατόμου, οι ανάγκες σε υγρά μπορεί να διαφοροποιούνται.
 
 
Σελίδα : 1 2 3 4