Συμβουλές διατροφής

Διατροφή για την αντιμετώπιση της υψηλής χοληστερίνης ΑΠΟ ΤΟΝ ΧAΡΗ ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗ
Κλινικό Διαιτολόγο - Διατροφολόγο
Διευθυντή διατροφικού portal και επιστημονικής ομάδας neadiatrofis.gr
Κατηγορία: ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ
Η υψηλή χοληστερίνη είναι θέμα που απασχολεί αρκετό κόσμο. Η διατροφή αποτελεί ένα από τα πιο βασικά βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσει κάποιος που έχει δει τη χοληστερίνη του να ανεβαίνει. Ας δούμε τα βασικότερα «ΝΑΙ» και «ΟΧΙ» μιας διατροφής για τη μείωσή της.

Τα πιο βασικά «ΟΧΙ»
  1. Περιορίστε το κόκκινο κρέας (μοσχάρι, χοιρινό, αρνί, κατσίκι) σε όχι πάνω από μία φορά την εβδομάδα.
  2. Αποφύγετε τα παχιά τυριά, ιδιαιτέρως κίτρινα - σκληρά όπως γραβιέρα, κεφαλογραβιέρα, παρμεζάνα κ.α.
  3. Περιορίστε τα πλήρη γαλακτοκομικά.
  4. Αποφύγετε τα πολλά γλυκά.
  5. Αποφύγετε το βούτυρο στο μαγείρεμα.
Ας δούμε τώρα και τα «ΝΑΙ»
  1. Τρώτε ψάρι (ακόμα και κατεψυγμένο) δύο φορές την εβδομάδα.
  2. Τρώτε πουλερικά μία με δύο φορές την εβδομάδα.
  3. Τρώτε τουλάχιστον δύο φρούτα και μία μεγάλη σαλάτα ημερησίως.
  4. Επιλέξτε λευκά και κίτρινα τυριά χαμηλών λιπαρών.
  5. Εντάξτε στο καθημερινό σας διαιτολόγιο προϊόντα ολικής αλέσεως.
  6. Τρώτε όσπρια δύο φορές την εβδομάδα.
  7. Χρησιμοποιείτε ελαιόλαδο ή φυτική μαργαρίνη, στο μαγείρεμα ή τη σαλάτα.
  8. Συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό και εντάξτε στη διατροφή σας λειτουργικά τρόφιμα για μείωση της χοληστερόλης.
 
 
Δίαιτα : Η σωστή αρχή είναι το ήμισυ του παντός ΑΠΟ ΤΟΝ ΧAΡΗ ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗ
Κλινικό Διαιτολόγο - Διατροφολόγο
Διευθυντή διατροφικού portal και επιστημονικής ομάδας neadiatrofis.gr
Κατηγορία: ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ
Η προσπάθεια για απώλεια βάρους, η γνωστή σε όλους μας δίαιτα, δεν έχει πάντα τα αποτελέσματα που θα θέλαμε. Στο γεγονός αυτό συντείνουν πολλοί παράγοντες. Ένας πολύ σημαντικός είναι και το σωστό ξεκίνημα. Αυτά δηλαδή που θα πρέπει να γνωρίζει κανείς εξαρχής, στη νέα του προσπάθεια. Ας δούμε τα πιο σημαντικά :

Θέτουμε πάντα ρεαλιστικούς στόχους
Σίγουρα η λαχτάρα για να απαλλαχτούμε από το υπερβάλλον φορτίο μας γεμίζει προσδοκίες. Ωστόσο αυτές θα πρέπει να είναι ρεαλιστικές και να μην υπερβαίνουν το εφικτό και φυσικά και το ισορροπημένο. Μια απώλεια 3-4 κιλά το μήνα είναι η καλύτερη και η πιο ασφαλής. Βάλτε λοιπόν τον πήχη στο σωστό ύψος. Είναι καλύτερο να θέτουμε εφικτούς στόχους και να τους πετυχαίνουμε ή να τους ξεπερνάμε, από το να θέτουμε μη ρεαλιστικούς και να απογοητευόμαστε όταν δεν τους επιτυγχάνουμε.

Ξεκολλήστε από τη ζυγαριά
Δεν είναι η ζυγαριά που αποτελεί τον βασικό κριτή της προσπάθειας σας αλλά το ίδιο σας το σώμα και τα ρούχα σας. Η ζυγαριά μπορεί να ζυγίζει και πολλά υγρά λόγω άγχους, στρες, ορμονών κ.α., που δεν είναι αντιπροσωπευτικά. Για το λόγο αυτό, μην ανεβαίνετε συνέχεια στη ζυγαριά. Το μόνο που θα καταφέρετε είναι να αγχωθείτε και πολλές φορές να απογοητευθείτε.

Ακολουθείστε τη δική σας δίαιτα
Μπορεί η δίαιτα της φίλης ή του φίλου σας να είναι μια εύκολη και πολλές φορές ανέξοδη επιλογή, όμως ο κάθε οργανισμός είναι μοναδικός και έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες. Η σωστή δίαιτα πρέπει να σχεδιάζεται και να προσαρμόζεται στα μέτρα του καθενός. Το διαιτολόγιο είναι σημαντικό να είναι προσαρμοσμένο στις συνήθειες μας, τον τρόπο ζωής μας, τις προτιμήσεις και τις επιθυμίες μας, σε συνδυασμό με τις αντιδράσεις του οργανισμού μας.

Μην ξεχνάτε τη γυμναστική
Σίγουρα η διατροφή αποτελεί ένα πρώτο βήμα, ωστόσο και η άσκηση είναι σημαντική. Θα σας βοηθήσει να χάσετε περισσότερο λίπος και να διατηρήσετε ένα σταθερό ρυθμό απώλειας, χωρίς να «κολλήσετε».
 
 
Εσείς χρησιμοποιείτε αλεύρι από φαγόπυρο; ΑΠΟ ΤΟΝ ΧAΡΗ ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗ
Κλινικό Διαιτολόγο - Διατροφολόγο
Διευθυντή διατροφικού portal και επιστημονικής ομάδας neadiatrofis.gr
Κατηγορία: ΤΡΟΦΙΜΑ ΚΑΙ ΡΟΦΗΜΑΤΑ
Το αλεύρι από φαγόπυρο αποτελεί μια ιδιαίτερη κατηγορία τροφίμου, που πολλοί το επιλέγουν για να φτιάξουν ψωμί. Πρώτη ύλη του είναι ο σπόρος του φαγόπυρου. Το όνομά του προέρχεται από την ολλανδική λέξη bockweit , που σημαίνει "σιτάρι οξιάς. Ενώ είναι παρόμοιου μεγέθους με το σιτάρι, διαθέτει ένα μοναδικό τριγωνικό σχήμα.
Από θρεπτικής άποψης είναι μια πολύ καλή πηγή μαγγανίου, μαγνησίου, χαλκού, και φυτικών ινών. Περιέχει δύο φλαβονοειδή τη ρουτίνη και την κερκετίνη, με σημαντικές αντιφλεγμονώδεις δράσεις. Ίσως όμως το σημαντικότερο χαρακτηριστικό του είναι η υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη του, που περιέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα, συμπεριλαμβανομένης και της λυσίνης. Για το λόγο αυτό αποτελεί εξαιρετική επιλογή για άτομα που δεν τρώνε κρέας ή ακολουθούν μια χορτοφαγική διατροφή.
Χρησιμοποιείται σε αλεύρι και λόγω του ότι δεν περιέχει γλουτένη, αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή για άτομα με δυσανεξία στη γλουτένη, τη γνωστή κοιλιοκάκη. Πωλείται είτε άψητό είτε ψημένο, με το τελευταίο πολλές φορές να ονομάζεται «kasha», από το οποίο φτιάχνεται και ένα παραδοσιακό ευρωπαϊκό πιάτο. Το άψητο φαγόπυρο έχει μια μαλακή, λεπτή γεύση, ενώ το ψημένο γεύση ξηρού καρπού.
 
 
Σελίδα : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16