Συμβουλές διατροφής

Διατροφή και άσκηση ΑΠΟ ΤΟΝ ΧAΡΗ ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗ
Κλινικό Διαιτολόγο - Διατροφολόγο
Διευθυντή διατροφικού portal και επιστημονικής ομάδας neadiatrofis.gr
Κατηγορία: ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ
Το θέμα της διατροφής για έναν άνθρωπο που γυμνάζεται, αποτελεί σήμερα αντικείμενο έντονης παραπληροφόρησης από μη ειδικούς του χώρου της διατροφής. Πολλές φορές οι αθλούμενοι μπορούν να «πέσουν» σε διατροφικά λάθη είτε λόγω έλλειψης σωστής πληροφόρησης. Στη συνέχεια παρατίθενται κάποιες απλές διατροφικές συμβουλές, οι οποίες συνοδεύοντας την άσκηση μπορούν να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη της και το αίσθημα υγείας που απορρέει από αυτήν. Έτσι, ο μέσος αθλούμενος θα πρέπει:
  • Να καταναλώνει ένα ελαφρύ γεύμα 1-2 ώρες πριν την άσκηση, επί παραδείγματι ένα τοστ ή δύο φρούτα ή ένα ποτήρι φρέσκο γάλα ή φρέσκο χυμό. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται η διατήρηση της ομοιόστασης γλυκόζης κατά τη διάρκεια της άσκησης, δηλαδή η διατήρηση σταθερών επιπέδων σακχάρου στο αίμα ώστε να αποφευχθούν συμπτώματα υπογλυκαιμίας, ενώ παράλληλα βελτιώνεται η ικανότητα εκτέλεσης της εκάστοτε φυσικής δραστηριότητας.
  • Να αποφεύγει την κατανάλωση ενός μεγάλου γεύματος και γενικότερα τροφίμων πλούσιων σε λίπος πριν την άσκηση, καθώς το γαστρικό υπόλειμμα μπορεί να προκαλέσει δυσφορία.
  • Να αποφεύγει να ασκείται όταν το αίσθημα πείνας είναι έντονο.
  • Να καταναλώνει επαρκή ποσότητα υγρών τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια της άσκησης και ακόμα μετά την άσκηση, ώστε να ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος αφυδάτωσης και ηλεκτρολυτικών διαταραχών λόγω εφίδρωσης, αλλά και για να μεγιστοποιείται η ικανότητα εκτέλεσης της σωματικής δραστηριότητας.
  • Να καταναλώνει μετά την άσκηση ένα σνακ πλούσιο σε υδατάνθρακες και πρωτεΐνες, ώστε να αποκαθίστανται τα επίπεδα γλυκόζης και γλυκογόνου αλλά και οι μυϊκές πρωτεΐνες.
 
 
Τι κρασί να πίνω κάνοντας δίαιτα ΑΠΟ ΤΟΝ ΧAΡΗ ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗ
Κλινικό Διαιτολόγο - Διατροφολόγο
Διευθυντή διατροφικού portal και επιστημονικής ομάδας neadiatrofis.gr
Κατηγορία: ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ
Η κατανάλωση κρασιού είναι συνυφασμένη με τη μεσογειακή διατροφή και τις συνήθειες ενός λαού όπως είναι οι Έλληνες. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα αποτελεί αντικείμενο έντονου ερευνητικού ενδιαφέροντος, λόγω του υψηλού ποσοστού φαινολικών ενώσεων που κυρίως το κόκκινο κρασί περιέχει. Όσον αφορά το θέμα του σωματικού μας βάρους όμως, μπορεί το κρασί να είναι υγιεινό, δεν παύει όμως να έχει και τις θερμίδες του. Ένα γραμμάριο αλκοόλ έχει εφτά θερμίδες. Αυτές φυσικά δεν είναι ίδιες για όλα τα αλκοολούχα, αλλά εξαρτώνται από την περιεκτικότητα σε αλκοόλ ενός ποτού. Όσο λοιπόν περισσότερο αλκοόλ τόσο περισσότερες θερμίδες.

Ένα ερώτημα που συχνά τίθεται είναι το αν το λευκό κρασί (όπως φημολογείται) έχει λιγότερες θερμίδες από το κόκκινο και άρα πρέπει να προτιμάται σε μία δίαιτα για απώλεια βάρους. Η απάντηση είναι όχι. Έχουν σχεδόν τις ίδιες θερμίδες (από 90 – 120 ανά ποτήρι κολονάτο), όταν βέβαια μιλάμε για την ίδια περιεκτικότητα σε αλκοόλ.

Αν λοιπόν συνυπολογίσει κανείς και την υψηλότερη περιεκτικότητα αντιοξειδωτικών του κόκκινου σε σχέση με το λευκό κρασί, τότε ακόμη και για εκείνους που προσέχουν το βάρος τους, συστήνεται το κόκκινο κρασί, πάντα φυσικά με μέτρο. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι μεγάλες ποσότητες κατανάλωσης αλκοόλ, οδηγούν σε αύξηση των τριγλυκεριδίων στο αίμα, σε αλκοολισμό και σε παθήσεις του ήπατος (κίρρωση και συχνά θάνατο), και κυρίως σε ατυχήματα τα οποία συχνά είναι θανατηφόρα.
 
 
Ακτινίδιο : Γνωρίστε διατροφικά το φρούτο με την περισσότερη βιταμίνη C ΑΠΟ ΤΟΝ ΧAΡΗ ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗ
Κλινικό Διαιτολόγο - Διατροφολόγο
Διευθυντή διατροφικού portal και επιστημονικής ομάδας neadiatrofis.gr
Κατηγορία: ΤΡΟΦΙΜΑ ΚΑΙ ΡΟΦΗΜΑΤΑ
Αν σας ρωτήσει κάποιος ποιο είναι το φρούτο με την μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, οι περισσότεροι θα απαντήσετε το πορτοκάλι. Λάθος. Η απάνηση είναι το ακτινίδιο. Το ακτινίδιο έχει την υψηλότερη περιεκτικότητα βιταμίνης C από οποιοδήποτε άλλο φρούτο και σχεδόν διπλάσια από το πορτοκάλι. Ενδεικτικά, ένα μεγάλο ακτινίδιο καλύπτει σχεδόν πλήρως τις ημερήσιες ανάγκες του οργανισμού σε βιταμίνη C. Επιπλέον, είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, φυλλικό οξύ και κάλιο, αποτελεί καλή πηγή των βιταμινών Α και Κ, ενώ τα μαύρα σπόρια του περιέχουν υψηλά ποσά βιταμίνης Ε. Παράλληλα, στο ακτινίδιο θα βρείτε πλήθος αντιοξειδωτικών συστατικών, μεταξύ των οποίων καροτενοειδή, λουτεΐνη και ανθοκυανίνες. Όσον αφορά στο θερμιδικό του περιεχόμενο, ένα μέτριο ακτινίδιο παρέχει περίπου 57 θερμίδες, ενώ αποτελεί και μια επιλογή με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, για άτομα που πάσχουν από διαβήτη ή εμφανίζουν διαταρραγμένα επίπεδα γλυκόζης.

Αδιαμφισβήτητα, η πιο γνωστή δράση του ακτινιδίου σχετίζεται με το γαστρεντερικό σύστημα. Πράγματι, η υψηλή περιεκτικότητά του σε φυτικές ίνες συμβάλλει στην καλή λειτουργία του εντέρου και μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά στην πρόληψη και αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας και ιδιαίτερα σε ηλικιωμένα άτομα, όπως προκύπτει από πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα. Από την άλλη, η συστηματική κατανάλωση ακτινιδίων μπορεί να συμβάλλει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και την προστασία του οργανισμού από λοιμώξεις, λόγω της περιεχόμενης βιταμίνης C, καθώς επίσης και στην υγεία του δέρματος, αφού η εν λόγω βιταμίνη είναι απαραίτητη για τη σύνθεση κολλαγόνου.

Η βιταμίνη Ε και τα αντιοξειδωτικά συστατικά του ακτινιδίου, προσφέρουν προστασία στον οργανισμό από την επιβλαβή δράση των ελευθέρων ριζών, και μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων και πολλών μορφών καρκίνου. Το ακτινίδιο, σχετίζεται επίσης με την όραση, αφού τόσο η βιταμίνη Α, όσο και η λουτεΐνη που περιέχει, αποτελούν συστατικά απαραίτητα για τη φυσιολογική λειτουργία των ματιών και την προστασία τους από την υπεριώδη ακτινοβολία του ηλίου. Ακόμη, η υψηλή περιεκτικότητα του ακτινιδίου σε κάλιο, συμβάλλει στην καλύτερη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, ενώ η βιταμίνη Κ που περιέχει αποτελεί απαραίτητο συστατικό για τη διαδικασία πήξης του αίματος. Τέλος, σύμφωνα με πρόσφατες επιστημονικές μελέτες, υπάρχουν ενδείξεις ότι το ακτινίδιο πιθανόν να παρουσιάζει αντιφλεγμονώδεις και αντιβακτηριδιακές ιδιότητες.
 
 
Σελίδα : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16