Συμβουλές διατροφής

Έξυπνοι τρόποι για να προστατέψετε τις βιταμίνες των τροφών σας ΑΠΟ ΤΟΝ ΧAΡΗ ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗ
Κλινικό Διαιτολόγο - Διατροφολόγο
Διευθυντή διατροφικού portal και επιστημονικής ομάδας neadiatrofis.gr
Κατηγορία: ΤΡΟΦΙΜΑ ΚΑΙ ΡΟΦΗΜΑΤΑ
Η βιταμίνη C, τα αντιοξειδωτικά των τροφών, κάποιες βιταμίνες του συμπλέγματος Β κ.α., σχετίζονται με την καλύτερη λειτουργία και ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού μας. Για το λόγο αυτό σε περιόδους έξαρσης ιώσεων και κρυολογημάτων θα πρέπει καθημερινά να προσλαμβάνονται σε επαρκείς ποσότητες. Τα περισσότερα από αυτά όμως τα συστατικά είναι πολύ ευαίσθητα στο φως και τον αέρα. Κατά συνέπεια, η εκτεταμένη έκθεση των φρούτων, των λαχανικών στο φως και τον αέρα, καταστρέφει ένα σημαντικό ποσοστό των βιταμινών τους. Για αυτό και οι ειδικοί του χώρου της διατροφής λένε : όταν στύβετε ένα χυμό πορτοκάλι ή κόβεται ένα φρούτο, μην το τρώτε μετά από μίση ώρα, γιατί καταστρέφεται ένα σημαντικό ποσοστό της βιταμίνης C και των αντιοξειδωτικών τους. Άρα για να αποκομίζετε το μεγαλύτερο δυνατό βιταμινικό όφελος για το ανοσοποιητικό σας :
  • Όταν στύβετε ένα χυμό πίνετε τον αμέσως.
  • Όταν κόβετε και ξεφλουδίζετε ένα φρούτο ή λαχανικά φάτε τα αμέσως.
  • Μην αφήνετε εκτεθειμένα τα φρούτα και τα λαχανικά στο φώς.
  • Όταν τα φυλάσσετε καθαρισμένα ή/και κομμένα βάζετέ τα σε τάπερ ή τυλίγετέ τα με αδιαφανή σακούλα ή μεμβράνες.
Τελειώνοντας, αξίζει να σημειωθεί ότι τα συγκεκριμένα συστατικά είναι όπως λέμε υδατοδιαλυτά και ευαίσθητά στη θερμοκρασία, γεγονός το οποίο θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη κατά το μαγείρεμα τους. Για αυτό και τα ωμά λαχανικά είναι προτιμότερα από τα βρασμένα. Αν ωστόσο τα προτιμάτε βρασμένα, όπως π.χ. το μπρόκολο, θα πρέπει να θυμάστε ότι η παρασκευή στον ατμό είναι προτιμότερη από το σύνηθες βράσιμο.

Αν πάλι πρέπει να καταφύγουμε στο βράσιμο, θα πρέπει να θυμόμαστε να μην τα διατηρούμε στο νερό για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, γιατί ως υδατοδιαλυτά θα περάσουν στο νερό και πιθανότατα στον νεροχύτη.
 
 
Οδηγίες για να ζυγίζεστε σωστά ΑΠΟ ΤΟΝ ΧAΡΗ ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗ
Κλινικό Διαιτολόγο - Διατροφολόγο
Διευθυντή διατροφικού portal και επιστημονικής ομάδας neadiatrofis.gr
Κατηγορία: ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ
Για πολλές γυναίκες το ζύγισμα είναι μια συνηθισμένη στιγμή της κάθε ημέρας τους. Ωστόσο η ζυγαριά δεν λέει πάντα την αλήθεια, καθώς το βάρος μπορεί να επηρεάζεται παροδικά και από κάποιους άλλους παράγοντες όπως οι ορμόνες και τα υγρά.

Κατά συνέπεια, ημέρες που αυτά δεν είναι και στα πολύ καλά τους, το βάρος αυξάνεται ραγδαία. Ας δούμε κάποιες από αυτές :

- Λίγο πριν και κατά τη διάρκεια των πρώτων ημερών της περιόδου

Οι χειρότερες ημέρες για ζύγισμα. Οι κατακρατήσεις είναι στα φόρτε τους και το βάρος μπορεί να ανέβει από μισό μέχρι και δύο κιλά.

- Μετά από βραδινό φαγητό εκτός σπιτιού ή delivery

Αν το πρωί μετά από μια έξοδο για φαγητό ή την κατανάλωση στο σπίτι φαγητού από έξω πάτε να ζυγιστείτε, το σοκ θα είναι μεγάλο. Η περιεκτικότητα αυτού του φαγητού σε αλάτι θα επηρεάσει σίγουρα τα υγρά και το ζύγισμά σας.

- Ποτέ ζύγισμα μετά από πατατάκια

Όσο κι αν σας φαίνεται αστείο, αν φάτε το βράδυ πατατάκια και την επόμενη ημέρα ζυγιστείτε, το αλάτι που πήρατε από αυτά θα επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό το ζύγισμά

- Μετά από κανονικό γεύμα αργά το βράδυ

Αν φάτε αργά, πολύ πιο δύσκολα ο οργανισμός θα μεταβολίσει την τροφή, με αποτέλεσμα το επόμενο πρωί να είναι επηρεασμένο και το βάρος σας.

- Όταν παίρνετε αντιφλεγμονώδη ή αντιβιώσεις

Τέτοιου τύπου φαρμακευτικές αγωγές μπορεί να οδηγήσουν σε κατακράτηση υγρών και επίσης να κάνουν τη ζυγαριά να είναι πολύ σκληρή μαζί σας.
 
 
Το παξιμάδι στη διατροφή μας ΑΠΟ ΤΟΝ ΧAΡΗ ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗ
Κλινικό Διαιτολόγο - Διατροφολόγο
Διευθυντή διατροφικού portal και επιστημονικής ομάδας neadiatrofis.gr
Κατηγορία: ΤΡΟΦΙΜΑ ΚΑΙ ΡΟΦΗΜΑΤΑ
Το παξιμάδι αποτελούσε και αποτελεί μέχρι και σήμερα σήμα κατατεθέν της Ελληνικής διατροφής. Οι διατροφικές συνήθειες του πληθυσμού είναι συνυφασμένες με την κατανάλωσή του. Πέρα όμως από το καθαρά παραδοσιακό και συναισθηματικό κομμάτι στοιχεία σήμερα έρχονται να πιστοποιήσουν και την ιδιαίτερα θρεπτική πλευρά των παξιμαδιών, λόγω της υψηλής θρεπτικής τους αξίας, ως προϊόντα εξαιρετικών φυσικών πρώτων υλών όπως είναι τα δημητριακά.

Τα παξιμάδια ανάλογα με τις πρώτες ύλες παρασκευής τους υπάρχουν σε διάφορους τύπους. Έτσι θα μπορούσε κανείς να τα κατηγοριοποιήσει ως εξής:

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΑΞΙΜΑΔΙΩΝ

Παξιμάδια σταρένια
Παξιμάδια κρίθινα
Παξιμάδια σικάλεως


Στο σημείο αυτό θα πρέπει να τονιστεί ότι οι παραπάνω τύποι παξιμαδιών ανάλογα με τη διαδικασία παραγωγής και επεξεργασίας της πρώτης ύλης τους υπάρχουν και σε ολικής αλέσεως, όπου περιλαμβάνεται μεγαλύτερη ποσότητα ινών από το δημητριακό που χρησιμοποιείται.
Όσον αφορά τη θρεπτική αξία των επιμέρους τύπων παξιμαδιών αυτή έχει να κάνει με την πρώτη ύλη που χρησιμοποιείται. Για το λόγο αυτό στη συνέχεια παρατίθεται η θρεπτική αξία των δημητριακών που χρησιμοποιούνται.

ΣΙΚΑΛΗ

Η σίκαλη και τα προϊόντα σικάλεως αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β. Παράλληλα, περιέχουν στοιχεία όπως το μαγνήσιο το μαγγάνιο, το σελήνιο, αμινοξέα όπως η τρυπτοφάνη, φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά συστατικά. Ίσως η σημαντικότερη κατηγορία αντιοξειδωτικών της σίκαλης είναι οι λιγνάνες. Που μας βοηθάνε;

Βιταμίνες Β : Απαραίτητο συστατικό των διαφόρων διεργασιών του μεταβολισμού μας. Συμβάλουν στην καλύτερη λειτουργία του μυϊκού μας συστήματος και του νευρικού μας συστήματος και του εγκεφάλου.

Μαγνήσιο και μαγγάνιο: Το μαγγάνιο και το μαγνήσιο αποτελούν βασικά συστατικά του οργανισμού απαραίτητα για την λειτουργία των ενζυμικών μας συστημάτων και την παροχή ενέργειας. Αναγκαίο για τους αθλητές και άτομα με έντονη καθημερινότητα

Τρυπτοφάνη : Η τρυπτοφάνη είναι απαραίτητη για άτομα που βρίσκονται στην ανάπτυξη όπως έφηβοι και παιδιά, για τους αθλητές, για άτομα τρίτης ηλικίας.

Φυτικές ίνες : Οι φυτικές ίνες αποτελούν σημαντικότατα συστατικά τα οποία συμβάλουν στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου, στον έλεγχο της πίεσης και την καλύτερη λειτουργία της καρδιάς, καθώς επίσης και στην καλύτερη ρύθμιση του σακχάρου.

Αντιοξειδωτικά (λιγνάνες και σελήνιο) : Τα αντιοξειδωτικά μας προστατεύουν από τη γήρανση και την οξείδωση των κυττάρων μας. Η πρόσληψη τους σχετίζεται σήμερα με καλύτερη λειτουργία της καρδιάς και των αγγείων, με μειωμένη συχνότητα διαφόρων μορφών καρκίνων, με καλύτερη προστασία του δέρματος κ.α.

ΚΡΙΘΑΡΙ

Το κριθάρι αποτελεί εξαιρετικής ποιότητας και αξίας συστατικό. Περιέχει βιταμίνες συμπλέγματος Β, με κυριότερες το φυλικό οξύ και τη βιταμίνη Β6, φυτικές ίνες, πυρίτιο, χρώμιο, αμινοξέα, μαγνήσιο και φώσφορο και αντιοξειδωτικά.

Φυλικό οξύ και βιταμίνη Β6 : Συμβάλουν στην καλύτερη λειτουργία του νευρικού συστήματος. Παράλληλα, μειώνουν τα επίπεδα μιας ουσίας της ομοκυστείνης, προστατεύοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τα αγγεία μας από την εμφάνιση αρτηριοσκλήρυνσης

Πυρίτιο : Αποτελεί ένα εξαιρετικά χρήσιμο συστατικό, το οποίο συμβάλει στην καλύτερη υγεία, ανάπλαση και προστασία των οστών μας

Χρώμιο : Αποτελεί βασικό συστατικό συστημάτων μέσα στον οργανισμό που ρυθμίζουν το σάκχαρο αίματος. Επαρκής πρόσληψη του σχετίζεται με καλύτερο έλεγχο του ζαχάρου, ιδιαιτέρως σε διαβητικούς.

Φώσφορος : Εξαιρετικά σημαντικό συστατικό καθώς αποτελεί βασικό συστατικό των ματιών, των δοντιών και των οστών

Αντιοξειδωτικά : Όπως και η σίκαλη περιέχει σημαντικότατα αντιοξειδωτικά, με κυριότερα την τυροσόλη, την ρεσβερατρόλη και την ξανθοχουμόλη, τα οποία σχετίζονται με την προστασία της καρδιάς και των αγγείων, με την προφύλαξη από διάφορες μορφές καρκίνου, καθώς επίσης και τη μείωση των συμπτωμάτων της κλιμακτηρίου.

Μαγνήσιο: Το μαγγάνιο και το μαγνήσιο αποτελούν βασικά συστατικά του οργανισμού απαραίτητα για την λειτουργία των ενζυμικών μας συστημάτων και την παροχή ενέργειας. Αναγκαίο για τους αθλητές και άτομα με έντονη καθημερινότητα

Τρυπτοφάνη : Η τρυπτοφάνη είναι απαραίτητη για άτομα που βρίσκονται στην ανάπτυξη όπως έφηβοι και παιδιά, για τους αθλητές, για άτομα τρίτης ηλικίας.

Φυτικές ίνες : Οι φυτικές ίνες αποτελούν σημαντικότατα συστατικά τα οποία συμβάλουν στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου, στον έλεγχο της πίεσης και την καλύτερη λειτουργία της καρδιάς, καθώς επίσης και στην καλύτερη ρύθμιση του σακχάρου.

ΣΙΤΑΡΙ

Το σιτάρι αποτελεί ένα από τα βασικότερα συστατικά της ελληνικής διατροφής. Περιέχει πρωτεΐνες και αμινοξέα με κυριότερη την τρυπτοφάνη, βιταμίνες συμπλέγματος β, φυτικές ίνες, μαγνήσιο και μαγγάνιο.

Βιταμίνες Β : Απαραίτητο συστατικό των διαφόρων διεργασιών του μεταβολισμού μας. Συμβάλουν στην καλύτερη λειτουργία του μυϊκού μας συστήματος και του νευρικού μας συστήματος και του εγκεφάλου.

Μαγνήσιο και μαγγάνιο : Το μαγγάνιο και το μαγνήσιο αποτελούν βασικά συστατικά του οργανισμού απαραίτητα για την λειτουργία των ενζυμικών μας συστημάτων και την παροχή ενέργειας. Αναγκαίο για τους αθλητές και άτομα με έντονη καθημερινότητα

Τρυπτοφάνη : Η τρυπτοφάνη είναι απαραίτητη για άτομα που βρίσκονται στην ανάπτυξη όπως έφηβοι και παιδιά, για τους αθλητές, για άτομα τρίτης ηλικίας.

Φυτικές ίνες : Οι φυτικές ίνες αποτελούν σημαντικότατα συστατικά τα οποία συμβάλουν στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου, στον έλεγχο της πίεσης και την καλύτερη λειτουργία της καρδιάς, καθώς επίσης και στην καλύτερη ρύθμιση του σακχάρου.

Από όλα τα παραπάνω διαπιστώνει κανείς ότι μιλάμε για τρόφιμα εξαιρετικής ποιότητας, πλούσια σε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.
 
 
Σελίδα : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16