Συμβουλές διατροφής

Τα τρόφιμα πρωταθλητές στην ενίσχυση της πνευματικής απόδοσης ΑΠΟ ΤΟΝ ΧAΡΗ ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗ
Κλινικό Διαιτολόγο - Διατροφολόγο
Διευθυντή διατροφικού portal και επιστημονικής ομάδας neadiatrofis.gr
Κατηγορία: ΤΡΟΦΙΜΑ ΚΑΙ ΡΟΦΗΜΑΤΑ
Η διατήρηση της στοματικής υγιεινής και ομορφιάς είναι ένα θέμα που ενδιαφέρει αρκετό κόσμο. Σύμφωνα με τους ειδικούς η διατροφή και ειδικότερα ουσίες που βρίσκουμε μέσα στις τροφές που καθημερινά καταναλώνουμε, σχετίζονται ακόμη και με το χρώμα των δοντιών και το κιτρίνισμά τους. Ας δούμε όμως ποιες είναι αυτές :
  • Ο καφές, το κόκκινο κρασί, αναψυκτικά τύπου cola, όταν υπερκαταναλώνονται αφήνουν τις έντονες χρωστικές τους πάνω στα δόντια.
  • Λαχανικά και όπως τα παντζάρια, τα καρότα, οι φράουλες που έχουν έντονες χρωστικές μπορεί επίσης να αλλοιώνουν το λευκό των δοντιών. Αυτό φυσικά δε σημαίνει ότι αποφεύγουμε αυτές τις τόσο υγιεινές τροφές. Ωστόσο αμέσως μετά την κατανάλωσή κάποιας από αυτές τις τροφές, πιείτε αρκετό νερό ή αν έχετε τη δυνατότητα, βουρτσίστε τα δόντια σας.
  • Η σόδα σε οποιαδήποτε μορφή δεν θα πρέπει να είναι συχνή και εκτεταμένη, αφού μακροπρόθεσμα, το όξινο ανθρακικό νάτριο που περιέχει μπορεί να βλάψει το σμάλτο των δοντιών.
  • Όξινα τρόφιμα όπως το ξίδι ανοίγουν τους πόρους του σμάλτου των δοντιών και διεισδύουν αφήνοντας τους ενοχλητικούς λεκέδες πάνω σε αυτά. 
  • Οι απότομες αλλαγές της θερμοκρασίας του στόματος μετά από κατανάλωση πολύ ζεστών ή πολύ κρύων φαγητών ή ροφημάτων επίσης μπορεί να επηρεάσουν
Πέρα όμως από τη διατροφή καθημερινές συνήθειες όπως το κάπνισμα, αλλά και σε τελική ανάλυση η φυσιολογική φθορά λόγω της πάροδος του χρόνου παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο. Επειδή όμως το χρόνο δεν μπορείτε να τον σταματήσετε, προσπαθήστε να κάνετε μικρές αλλαγές με βάση τα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω, όπως ελεγχόμενη κατανάλωση καφέ, αλκοόλ και αναψυκτικών, αποφυγή καπνίσματος, άφθονη κατανάλωση νερού μετά από τα γεύματα και φυσικά τήρηση κανόνων στοματικής υγιεινής, όπως βούρτσισμα των δοντιών μετά από κάθε γεύμα και τακτικές επισκέψεις στον οδοντίατρό σας.
 
 
Διατροφή και σκελετική υγεία για την περίοδο της εμμηνόπαυσης ΑΠΟ ΤΟΝ ΧAΡΗ ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗ
Κλινικό Διαιτολόγο - Διατροφολόγο
Διευθυντή διατροφικού portal και επιστημονικής ομάδας neadiatrofis.gr
Κατηγορία: ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ
Η εμμηνόπαυση αποτελεί μια περίοδο στη ζωή μας γυναίκας όπου οι έλλειψη οιστρογόνων καθιστά τα οστά περισσότερο ευάλωτα. Η διατροφή αποτελεί ένα πολύ σημαντικό παράγοντα που θα βοηθήσει μία γυναίκα να αντεπεξέλθει στις ιδιαίτερες ανάγκες του οργανισμού, για να προλάβει νοσήματα όπως η οστεοπόρωση. Παρακάτω παραθέτουμε τα διατροφικά πρέπει και δεν πρέπει για τη βέλτιστη σκελετική υγεία μιας υγείας την εν λόγω περίοδο της ζωής της.

Τα πρέπει
Επαρκής πρόσληψη ασβεστίου
Βασική πηγή ασβεστίου αποτελούν τα γαλακτοκομικά προϊόντα (γάλα, γιαούρτι, τυρί). Τρείς με τέσσερις μερίδες ημερησίως είναι απαραίτητες. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειωθεί ότι μία μερίδα αντιστοιχεί σε 1 κεσεδάκι γιαούρτι, 1 ποτήρι γάλα και 1 κομμάτι κίτρινο (κυρίως) τυρί και ένα μεγαλύτερου μεγέθους λευκό (π.χ. φέτα).Σημαντικές ποσότητες ασβεστίου εντοπίζονται στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (μπρόκολο, λάχανο, ραδίκια, σπανάκι, ), στα φασόλια, στα ολόκληρα δημητριακά, με μειωμένο όμως βαθμό απορρόφησης, ξηροί καρποί όπως τα αμύγδαλα. Επίσης ψάρια που καταναλώνονται με τα κόκαλα (π.χ. σαρδέλα), αποτελούν πολύ καλές πηγές ασβεστίου.

Επαρκής πρόσληψη βιταμίνης D
Ένας τρόπος για να συνθέτει το σώμα μας βιταμίνη D είναι η ημερήσια έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία χωρίς αντηλιακό για 15 – 20 λεπτά. Διατροφικά θα την βρούμε στα γαλακτοκομικά, στα αυγά, σε λιπαρά ψάρια, στο κρέας και σε εμπλουτισμένα προϊόντα όπως δημητριακά πρωινού, χυμοί και γάλα), τα οποία είναι σημαντικά για άτομα που δεν εκτίθενται συχνά στον ήλιο (π.χ. ηλικιωμένους).

Τα δεν πρέπει
  • Υπερκατανάλωση αλκοόλ (>2 ποτά /ημέρα ). Μπορεί να είναι τοξική για τα οστά μας.
  • Υπερβολική χρήση αλατιού
  • Δίαιτες με υπερβολικές ποσότητες πρωτεΐνης μπορούν έμμεσα να επηρεάσουν την καλή οστική υγεία
 
 
Διατροφή για να μην σπάνε τα νύχια μας ΑΠΟ ΤΟΝ ΧAΡΗ ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗ
Κλινικό Διαιτολόγο - Διατροφολόγο
Διευθυντή διατροφικού portal και επιστημονικής ομάδας neadiatrofis.gr
Κατηγορία: ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ
Τα εύθραυστα νύχια αποτελούν ένα πολύ συχνό φαινόμενο, ιδιαιτέρως στις γυναίκες. Μια από τις πιο βασικές αιτίες του φαινομένου είναι ην κακή διατροφή και η έλλειψη κάποιου θρεπτικού συστατικού. Ας δούμε λοιπόν ποια συστατικά και ελλείψεις αυτών μπορεί να σχετίζονται και να προκαλούν σπάσιμο των νυχιών :

Ασβέστιο
Αποτελεί ένα εξαιρετικά σημαντικό μέταλλο, το οποίο εκτός των άλλων σχετίζεται με την καλή υγεία των νυχιών μας. Μειωμένη πρόσληψη του αποτελεί μια συχνή αιτία που μπορεί να κάνει τα νύχια να ξεφλουδίζουν ή σπάνε. Για αρχή λοιπόν αν έχετε εντοπίσει κάτι τέτοιο ενισχύστε λίγο τα γαλακτοκομικά στη διατροφή σας.

Σίδηρος
Από τα πιο σημαντικά συστατικά στον ανθρώπινο οργανισμό. Έλλειψή του γίνεται άμεσα αισθητή. Όσον αφορά τα νύχια μας, χαμηλά επίπεδα σιδήρου σχετίζονται με αυξημένη ευθραυστότητα και λευκές γραμμές. Τρόφιμα πλούσια σε σίδηρο είναι το συκώτι, το κόκκινο κρέας, τα θαλασσινά, το κοτόπουλο και λιγότερο όσπρια όπως οι φακές και πράσινα λαχανικά όπως το μπρόκολο και το σπανάκι.

Ψευδάργυρος
Ένα ιχνοστοιχείο του οποίου έλλειψη μπορεί επίσης να κάνει τα νύχια σας να σπάνε ή να έχουν άσπρα στίγματα. Πλούσια πηγή ψευδαργύρου αποτελούν τα θαλασσινά.

Αυτό που θα πρέπει να σημειωθεί είναι ότι για να φτάσουν στο σημείο τα νύχια να σπάνε σημαίνει ότι ενδεχομένως να υπάρχει μια προχωρημένη ανεπάρκεια, οπότε ενδεχομένως να χρειαστεί πέρα από τη διατροφή και κάποιο συμπλήρωμα στο συστατικό που σας λείπει.
 
 
Σελίδα : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16